BETALNINGSALTERNATIVEN
Denna webbutik accepterar de flesta vanliga kontokort och du kan också använda dig av Klarna.
Exempel på accepterade kontokort är Visa, Mastercard, Amex och Maestro.
Klarna är ett flexibelt och vanligt sätt att betala om du handlar på nätet. Klarna gör det möjligt för dig som kund att betala direkt (via kort eller banköverföring), betala senare eller dela upp betalningen över tid.
Korttransaktioner och hantering av kortuppgifter följer den strikta bransch-standarden Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS), vilket innebär säker kryptering och konfidentiell hantering av kunddata.
LEVERANS
Om du bor på Källö-Knippla eller i Göteborgs närområde, så kan vi kan komma överens om att lämna över det du beställt, utan att involvera fraktbolag och på det sättet slipper du fraktkostnader.
Tänk då på att välja fraktalternativet "Hämta i butik", när du betalar och checkar ut ur web-shopen.
I övrigt gäller nedan villkor.
Leveranssätt – Din beställning skickas till dig som postpaket och jag använder mig av Postnord för leverans.
Fraktavgift - Om du beställer för ett totalt ordervärde som överstiger 1 000 kr, så skickar jag varorna fraktfritt till dig. Om ordervärdet är under 1 000 kr debiteras en fraktavgift på 79 kr. Det normala är att jag försöker skicka varorna som paket eller rekommenderat brev och då får försändelsen ett kollinummer som används för att visa var paketet befinner sig i posthanteringen. Du kan då spåra paket på Postnords hemsida.
Leveranstid – Jag försöker alltid skicka beställda varor samma dag eller dagen efter. Det innebär att en normal leveranstid är mellan 3-5 dagar, men längre leveranstid kan förekomma orsakat av exempelvis lagerslut, förseningar från tillverkare/leverantör.
Avgift för outlösta paket - För paket som inte hämtas ut av dig som kund, debiterar jag en avgift om 250 kr . Detta för att täcka det arbete och kostnader som uppkommer i samband med att paketet går i retur till oss.
Transportskadade varor - Om en vara skadas under transporten, skall skadan anmälas omgående till fraktbolaget (för närvarande Postnord). Du kontaktar även mig för reklamation då Gilla Antikt & Nytt ansvarar för att leveranserna kommer fram till dig välbehållna.
RETURER, BYTEN och REKLAMATIONER
Vid en retur/byte skall varan vara i oanvänt skick och returneras i originalförpackningen. Med oanvänt skick menas att varan är hel och ren och i säljbart nyskick. Skicka alltid varan tillsammans med kvitto eller orderbekräftelse och ange orsak till retur.
Vid godkänd retur återbetalar jag hela ordersumman, exklusive eventuell fraktavgift.
Observera att du som kund alltid står för returportot.
REA-varor kan du som kund inte returnera, dvs. ingen returrätt på dessa varor!
Returadress: Gilla Antikt & Nytt, Box 251, Hamnbergsvägen 57C, 475 51 Källö-Knippla
REKLAMATION
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber jag dig kontakta mig via e-post, elisabet@gillaantiktochnytt.se, för vidare instruktioner innan du skickar tillbaka varan.
Vid godkänd reklamation återbetalar Gilla Antikt & Nytt hela ordersumman samt står för returportot.